Kasım 30, 2013

Huş Huş Ayva Tatlısı :)


Eveet, kış mevsimi yaklaştı sarı sarı, sulu mu sulu ayvalar reyonlarda boy göstermeye başladı. Ben de durmadım, ayva tatlısı yaptım. Söylemesi ayıp pek bi leziz oldu J Seninle de paylaşayım istedim.
Huş Huş Ayva tatlısı malzemelerimiz şunlar:
  • 5 orta boy ayva ( sen kaç tane yapmak istersen o sayıda ayva kullan ama pişireceğin kabın büyüklüğünü hesaba kat)
  • 10 kahve fincanı şeker ( her yarım ayva için bir fincan)
  • 3-4 karanfil
  • Bir tutam tarçın ( çubuk olursa iyi olur)
  • Kaynar su

Evet, bu kadar az malzemeyle şahane bir lezzet ve görüntü yaratacağız şimdi. Ayvaların kabuklarını soyalım, soyduğumuz ayvaları suyun içinde bekletelim ki kararmasınlar. Daha sonra ayvaları ikiye bölelim ve çekirdek kısımlarını ayıralım. Aman, kabuklarını ve çekirdeklerini atma sakın! Onları da kullanacağız J kırmızı rengini çekirdekleri verecek ;)
Soyduğumuz kabukları ve çekirdekleri tencerenin tabanına yayalım. Ayvaları tencereye dizip, üzerlerine birer fincancık şeker dökelim, ne kadar tatlı yaJ Daha sonra karanfilleri ve tarçını ekledikten sonra kaynamış suyu üstüne ekleyip biraz yüksek ateşte kaynatalım. Kaynadıktan sonra altını kıs, kapağını kapat ve 2 saat unut, bırak o yavaaaş yavaş pişsin J
2 saat sonunda o sarı sarı ayvalar olacak sana kıpkırmızı ayva tatlısı, lokumdan daha yumuşak, ağızda dağılacak, oyhh çok hoş yaa :D
Ayvaları bir borcama alıp, üstüne ceviz koyabilirsin, şerbetinden eklemeyi unutma borcama koyarken..
Bu arada çekirdeklerin ve kabukların sayesinde tatlını şerbeti jöle kıvamında oluyor, ben de atmaya kıyamıyorum. Kabuklarıyla birlikte şerbetini bir kavanoza alıp reçel niyetine tüketebilirsin. Şahsen ben öyle yapıyorum, hele pankekle yemeye bayılıyorum ( pankek tarifini aşağıda bulabilirsin)


Afiyet, bal , şeker olsun J

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link