Mart 24, 2014

Sosyoperi Cilt Bakım Rutini #8 (Karma-Hassas Cilt)

Merhaba :)
 Cilt bakım rutini serimizin 8. haftasında Sosyopericiğimiz ile birlikteyiz..
Şahane fotoğraflarla süslenmiş, detaylı, düzenli ve bilgilendirici bir yazı sizi bekliyor, sıkı tutunun :)

 " Merhabalarrr :) 
Ben “sosyoperi” bloğunun sahibesi Sosyo Periciğiniz, bugün “Cilt Bakım Rutinim” ile sevgili “Gizemin Saksısı” bloğunun konuğuyum. Öncelikle çok sevgili Gizemciğime beni konuk ettiği için teşekkür ediyorum ve hemencik başlıyorum yazıma… 
Karma - hassas ve hafif sivilcelenmeye yatkın bir cildim var; kullandığım ürünler de bu yönde ihtiyacıma yönelik… Yaşım 30 ancak cilt yaşım çok daha genç olduğu için olgun ciltler için olan ürünleri henüz kullanmaya başlamadım doktorumun yönlendirmesiyle… Dolayısıyla 20 li yaşlardaysanız bu rutini gönül rahatlığıyla uygulayabilirsiniz.


   Genel olarak kullandığım ürünlerin görünüşü böyle ve gördüğünüz üzere Clinique ürünlerinden oluşuyor rutinim. Tabi ki arada deneme amaçlı başka markaların ürünlerini de kullanıyorum ancak en en memnun kaldığım ve beni asla yanıltmayan ve hassas-karma cildime en iyi gelen ürünler bunlar…
 
   Temizlikle başlıyorum tabi ki… Clinique’nin yüz yıkama jelini kullanıyordum uzun süredir. Tek bir pompa tüm cilt için yeterli oluyor. 200 ml fiyatı 62 TL… Ancak  sabununu da yeni keşfettim; aynı işlevi görüyor ve çok daha bereketli… Dizaynını da çok kullanışlı; kapalı bir sabun saklama kabı yapmışlar. Böylelikle hem hijyenik olarak korunmuş oluyor sabununuz, hem de taşıması oldukça kolaylaşıyor seyahatlerde… Fiyatı da 47 TL…
                                     
   Toniksiz olmaz tabi ki ;) Ciltte kalan makyaj kalıntılarını ve gözeneklere sıkışmış kirleri oldukça iyi temizliyor. Kullandıktan sonra pamuğa baktığımda o kadar makyaj temizleyicisine ve cildimi yıkamama rağmen halen kalıntı olduğunu görmek beni şaşırtıyor her seferinde J Ne kadar iyi yıkarsak yıkayalım asla toniğin yerini tutmuyor. Benim kullandığım “Anti-Blemish Solutions” çünkü sivilcelenmeye de müsait bir cilt yapım var. Güncel fiyatı: 200 ml 57 TL, 400 ml 94 TL…
                               
    Serum kullanmak inanın nerdeyse %100 fark yaratıyor. Çoğu zaman es geçebiliyoruz, ben de son 2 yıldır kullanmaya başladım. Clinique nin bu serumu inanılmaz güzel… “Turnaround Concentrate”… Tüm cilt tiplerine uygun bir serum… Hücre yenileme özelliği var ve cildin daha canlı ve sağlıklı görünmesini sağlıyor. Evet biraz pahalı ancak imkanınız varsa bence değer… Güncel fiyatı:  30 ml 175 TL, bendeki 50 ml 249 TL indirimsiz fiyatları…
                               

   Geldik nemlendirmeye… Göz çevresi için Clinique All About Eyes veya All About Eyes Rich kullanıyorum ancak çok etkili olduğunu söyleyemeyeceğim. Bu nedenle ben de elimdeki bitince farklı krem arayışlarına gireceğim göz çevresi için… 105 TL ile 148 TL arası… Cildim içinse Moisture Surge nemlendiricisini kullanıyorum, içerisinde yağ yok ve sadece cildime ihtiyacı olan nemi veriyor. Yumuşacık yapıyor, çok severek kullanıyorum.
                                       

     Ve haftada bir nem maskesi uyguluyorum banyo ritüelimden sonra açılmış gözeneklerime… İnanılmaz iyi geliyor, yeni haftaya yenilenmiş bir ciltle başlamış oluyorum. İnternet sitesinde güncel fiyatını bulamadım ancak 79 TL diye hatırlıyorum.
     Cildim hassas olduğu için yüzüme peeling kullanmıyorum diyebilirim ancak ben de bir süredir Konjac Sünger kullanıyorum ve peeling etkisi yapıyor gerçekten ve cildimin daha iyi temizlenmesini sağlıyor.
     Benim cilt bakım rutinim böyle… Zaman zaman ürünleri cildimin ihtiyacına göre değiştirsem de veya merak edip farklı ürünler denesem de cildimi en risksiz ve kesin olarak bu ürünlerle sağlığına kavuşturuyorum. Tabi ki makyajımı mutlaka ama mutlaka temizliyorum eve gelir gelmez. Sağlıklı beslenmek de inanılmaz önemli… 6 ayda bir ihtiyacım olmasa da cilt doktoruma rutin kontrolüme gidiyorum ve hatta daha dün gittim ve bana cildimin çok iyi durumda olduğunu böyle devam etmemi söyledi J Cilt bakımı yaptırmıyorum. Birkaç kere denedim ancak cildim inanılmaz hassas olduğundan  1 hafta kendine gelemiyor bakımdan sonra, ben de düzenli bakımla cilt bakımına ihtiyaç duymayacak şekilde cildime özen gösteriyorum. Cildimiz gerçekten önemli canlar, bakımına da erken yaşta başlamak çok büyük avantaj… Ben 30 yaşımdayım ancak cilt yaşımın 20-21 doktorumun söylemesine göre… 
    Bu arada sivilceyi tetikleyen besinlerle ilgili doktorumun verdiği küçük tavsiyeleri sizlerle paylaşayım; evet çikolatayı seviyoruz ancak içindeki kakao yağı ve süt nedeniyle fazlası zararlı, süt ve sütlü tatlılarda öyle… Süt tüketeceğimiz zaman yağsız veya en azından yarım yağlı tercih etmeliyiz. Katı yağlar da yine sivilcelenmeye hızlı bir şekilde yol açıyor, ancak doğal tereyağı bulursanız makul miktarda tüketin, faydalı... Tabi ki abur-cuburlar ve kızartmalar da zararlı… İyi bir cilt doktoruna ihtiyacınız varsa İstanbul da yaşayanlar için kesinlikle doktorumu tavsiye edebilirim, bana özelden ulaşabilirsiniz. Sosyo Periciğiniz hepiciğnizi öpüyor ve sağlıklı bir cilt diliyor ömür boyu :) "

Sosyopericiğim çok çok teşekkür ederim beni yalnız bırakmadıgın ve bu özenli yazıyı hazırladıgın için :)
1 ay önceden teslimin için de ayrıca teşekkür ederim :*
Tavsiyelerine uymaya çalışacağım artık, hep bildiğimiz ama yapamadıgımız seyler, hatırlattın bizlere tatlım :)

Sevgilerimle
<3



8 yorum :

  1. Canım tekrar teşekkürler beni konuk ettiğin için:) Keyifli okumalar dilerimmmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana da bekliyorum konuk yazar olarak:))) Clinique ürünlerini oyaşlarda devamlı kullanıyordum ve çok memnundum gerçekten

      Sil
    2. Ben çok teşekkür ederim canım :) Çok güzel bi yazı hazırladın :)
      Çok çok da özür dilerim, alt kısma yazdıklarımı kaydetmemiş miyim, nolmuş, şimdi fark ettim, hemen ekledim :\
      Lütfen kusura bakma :(
      Sevgiler

      Sil
  2. canım alakasız bir yere yazıyorum belki ama, ankarada yaşıyorsan eğer gönderebilirim sananda, eşim yaparken yapmış birkaç tane daha,başka şehirde de olsan sorun değil gönderebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail atacağım bu konu hakkında sevgili Gırla Fikir :)
      Çok teşekkürler

      Sil
  3. Merhabalar,bu yazı gercekten tam benlık olmus tesekkur ederım.Benımde cildim karma hassas.sivilcelenmeye meyıllı.Buürünlerı kullanmak denemek isterım fakat yasım 40 .Acaba daha farklımı kullanmalıyım.?Birde bende istanbulda yasıyorum.Cilt doktorunuzun adını adresını almak istesem bana maıl atabılırmısınız.?Şimdiden cok tesekkur ederım.

    AYSE

    maıl adresım aymust73@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,bu yazı gercekten tam benlık olmus tesekkur ederım.Benımde cildim karma hassas.sivilcelenmeye meyıllı.Buürünlerı kullanmak denemek isterım fakat yasım 40 .Acaba daha farklımı kullanmalıyım.?Birde bende istanbulda yasıyorum.Cilt doktorunuzun adını adresını almak istesem bana maıl atabılırmısınız.?Şimdiden cok tesekkur ederım.

    AYSE

    maıl adresım aymust73@hotmail.com

    YanıtlaSil

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link